ההילולא היומית: רבי אברהם מפוריסוב | צפו

אבי יעקב No Comments on ההילולא היומית: רבי אברהם מפוריסוב | צפו

ההילולא היומית | *לכבוד הילולת רבי אברהם מפוריסוב (י"ט אדר), הגאון הגדול הרב יחזקאל צמח שליט"א בדברים מרתקים על הצדיק שהאיר יובל שנים את יהדות פולין | צפו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פעם אחת בא חסיד אחד אליו להרה"ק רבי אברהם מפוריסוב זצוק"ל והתנצל לפניו שאינו יכול לסבול צרות השונות הסובבות אותו מכל צד בתמידיות והשיב לו אספר לך מעשה נפלאה כי היה חסיד אחד שנסתלק ונפטר לעולמו והיה צריך ליתן דו"ח בב"ד של מעלה וכאשר היה חסר לו למשקל כף הזכיות יצא הפסק דין שמצטרפים גם היסורים שסבל הרבה וכאשר שהיה חסר לו עד מעט להמשקל הוא מחפש עוד מעט יסורים למען להכריע בהם המאזנים לזכות וכששמע החסיד מעשה זו נחה דעתו וקיבל הכל באהבה.

פעם אחת קבל לפני רבי אברהם מפוריסוב זצ"ל אחד מחסידיו על צרותיו וטען כי אינו יכול לסובלם מחמת כמותם וכאבם. למשמע דברי החסיד, נכמרו רחמי הצדיק וחיזק אותו בסיפור נפלא. "פעם, חסיד אחד הלך לעולמו ועמד בפני בית הדין של מעלה. והנה בעת אשר שקלו את זכויותיו לנגד עוונותיו נחרד החסיד כאשר חסרו לו זכויות בכדי להכריע את הכף. עם זאת, הכריעו בשמים כי מחמת שסבל ייסורים רבים יצטרפו אלו למשקל זכויותיו. וכך חיפש לו החסיד המנוח זכויות נוספות בדמות הייסורים"

למשמע דברים אלו, נחה דעתו של החסיד החי, וקיבל את ייסוריו באהבה. אמר הרבי: בכדי להיות רבי צריך ד' תנאים, בראש וראשונה אהבת ישראל, ב רוח הקודש ג קצת מופתים שמן השמים יאמרו לו לנהוג.

נקודה מהצדיק: כדי להיות רבי נצרכים ארבעה תנאים: הראשון, אהבת ישראל, אחריו, רוח הקודש, בנוסף, מעט מופתים, והתנאי האחרון הוא כי מהשמים ינחו אותו להנהיג את עם ישראל. תורותיו הועברו על ידי חסידים, אך כמעט ולא נדפסו, ולדאבוננו רובם ככולם אבדו בשואה האיומה.

מדברי תורתו: "פעם נסע הצדיק לאסוף צדקה מעשירי העיר לודז'. בדברים לגבירים סיפר על הנהגת העולם: כאשר אחד קונה בגדים, חברו רואה אותו וקונה בגדים יקרים יותר, אחריו מתקנא רעהו וקונה מלבושים יקרים עוד יותר מהראשון. כך האדם רודף אחרי חברו והקנאה רודפת את רעותה, לבסוף נענה ואמר: "מעניין לראות את האדם האחרון בדור האחרון לאן יגיע ברדיפתו?"

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל אחינו אמן!



0 תגובות